13 Ağustos 2012 Pazartesi

Aklından Bir Sayı Tut

Sıkıldım bu ara kendimden, sıkıldım hayatımdaki mevzulardan, kafam dağılsın, belki dağılır dağılır böylece daha rahat toplarım diyenlere, orada burada tam konsantrasyonla okuyabilecekleri bir kitap.

Manhattan gibi kapitalizmin göbeğinde bir yerde, birçok reklam şirketinde yöneticilik yapmış, sonra da yüreğinin sesini dinleyip, eşiyle birlikte şehirden uzak kırsal bir kesime taşınmış olan Johnn Verdon'un ilk romanı. Akıcı anlatım, başarılı karakter çözümlemeleri ve tahminlerinizi son ana kadar şaşırtmayı başaran zekice kurgusu ile bu ara Sherlock Holmes'e de sarmış olan bana, daha modern bir polisiye havası getirdi. Roman boyunca gizemini koruyan 658 sayısı da ayrı bir merak katıyor olaya.

Bu arada kitaptaki karakterlerden Mark Mellery'nin, hayatımızda yaşadığımız acı ya da sıkıntılara cevap getiren bir olay örneklemesi ve analizi var ki, kitabın genel tarzıyla pek ilgisi olmasa da benim hoşuma gitti.

Verdon bir roman daha yazmış yakınlarda. Gözlerini Sımsıkı Kapat. Kapağından anladığım kadarıyla bu defa sayılarla değil, harflerle ilgileniyor.

Dediğim gibi, girin içine, kaptırın gidin kitaplarından biri...